Web Sitesiyle Marka İmajının İlişkisi

Web Sitesinin Markanız İçin Yaptıkları Nelerdir?
birNC'ye göre; her firmanın, her markanın internette kendisini temsil ettiği bir web sitesi olmalıdır. Bu web sitesinin ise modern anlamda markaların ihtiyaçlarını karşılayacak alt yapıya da sahip olması gerekmektedir.
________________

Web Sitesinin Markanız İçin Avantajları

• Markaların en büyük reklam, tanıtım ve hedef kitlesiyle buluşma aracıdır. Web sitesi tasarımı modern olan her firma rakiplerine üstünlük sağlayarak sektörünün birincisi olabilir.
• İnternet siteleri ile yeni müşteriler edinebilir, ürün ve hizmetlerinizi arzu ettiğiniz fiyat politikalarıyla satabilirsiniz.
• Amaca uygun olarak programlanmış bir özel web tasarım anlayışıyla
 markalara prestij ve saygınlık kazandırır. İşletmelerin kar marjlarının yükselmesine destek olur.
• Web sitelerinin diğer tanıtım araçlarına göre maliyeti azdır. Markalara sağladığı fayda, değer ve imaj olağanüstü derecededir.

• Web siteleriyle markanızla ilgili tüm haberleri güncel olarak duyurabilir ve hedef kitlenize istediğiniz mesajı iletebilirsiniz.

• Web sitenizle mal ve hizmetlerinizi istediğiniz dilde tüm dünyasına sunabilir ve yeni pazarlar oluşturabilirsiniz.

• Kartvizit, katalog, broşür vb. benzeri tanıtım çalışmalarınız, web sitenizden faydalandığınız kadar yararlı olmaz. Çünkü web sitenizle daha çok ziyaretçi bulabilirsiniz.

• Web sitenizle sektörel işleyiş olarak sistemler oluşturabilir, işlerinizi kolaylaştırabilir ve markanızın yönetimini kolaylıkla yürütebilirsiniz.

• Doğru vitrin edilmiş, amaca uygun olarak tasarlanmış, kusursuz web tasarıma sahip olan işlevsel bir web sitesi sizin kurumsal kimliğinizin ve iş kültürünüzün aynası konumundadır.





Web Siteleriyle Kurumsal Marka İmajının Güçlendirilmesi

Marka yönetimi basit bir ifadeyle “belli bir durum esas alınarak, söz konusu durumda meydana gelecek farklılaşma” şeklinde tanımlanabilir. 


Değişim ile yenilik kavramları çoğu kez birbirine karıştırılmaktadır. Yenilik de bir değişimdir. Ancak her değişimin yenilik olarak nitelendirilmesi mümkün değildir. Yenilikte meydana gelen değişim orijinaldir, daha önce bu nitelikte değişim olmadığı anlamına gelir.

Web Tasarımı ve Marka İmaj Yönetimi Çalışmaları

1-) Günümüzde web tasarım projesi geliştirme ve marka yönetimi hizmeti veren şirketlerin marka imaj yönetimi çalışmalarıyla bu hizmeti talep eden markaların internet durum analizlerini yaparak öncelikle bu nitelikteki değişime hazır olup olmadığını analiz etmelidir.

2-) Sektörel araştırmalar, web sitesi ve sosyal medya durumu, hedef kitleyle olan kurumsal iletişim düzenine kadar bir çok Ar-Ge faaliyetlerinin bu sektörde hizmet veren tüm ajansların marka imaj yönetimi çalışmalarını etkileyeceğini asla unutmayınız.

3-) Web sitesi çalışmalarında ve marka imajı yönetiminde ağırlıklı olarak firmaların pazarlama gücünün ve kurumsal marka imajın güçlendirilmesine yönelil çalışmalar yapılmalıdır. 

Stratejik Web Tasarım Hizmeti

Web tasarımında, strateji ve stratejik tasarım kavramları, son yıllarda tasarım literatürüne hakim olan kavramlardır. Stratejik web sitesi tasarımı şirketler ve hedef kitlelerine yönelik bir kavram olduğu için arama motorlarından (Google, Yandex, Bing, Yahoo vb.) yeni müşteriler bulma ve daha çok para kazanma ile doğrudan ilgilidir.

Etkin olabilmek için uluslararası pazarda başarı odaklı stratejik web sitesi hazırlama ve SEO (arama motoru optimizasyonu) çalışmalarının profesyonelce yapılması gerekmektedir.


Stratejik Web Tasarım Nasıl Bir Süreçtir?

Stratejik web tasarım her şeyden önce kurumsal amaçlara ulaşmak için, rekabetçi çevreyle etkileşim halinde olan bir planlama sürecidir.

Bu bağlamda web sitesi stratejisi, değişen çevre koşullarına uyum kabiliyetinin bir öğesi olarak kurum kültürünün kapsamında değerlendirilebilir. 


Örneğin; web sitesinin mobil uyumluluğu, title, keywords, desciription kriterlerinin düzenli ve istenilen şekilde olması, H1, H2 etiketleri, sosyal medya entegresi, dil seçenekleri, sunumunun yapıldığı reklam platformları vb. parametreler önemli olsa da, en önemlisi web sitesinin dışındaki kurumsal hizmet kültürünün müşteri odaklı olmasıdır. Çünkü memnuniyet odaklı hizmet anlayışı, stratejik web sitesiyle hedeflere ulaşırken en büyük besleyici örgütsel davranıştır.


Stratejik Müşteri Yönetimi ve Web Tasarım Arasındaki İlişkiler


 Web tasarım firmaları içinde Türkiye'de marka, müşteri yönetimi ve web sitesi çalışmaları arasındaki ilişkileri en çok irdeleyen birNC’ye göre; örgüt kültürü, müşteri ilişkileri stratejik yönetimi ve web tasarım arasındaki ilişkiler şöyle açıklanabilir:

• Web stratejisinin oluşturulması; firmanın sektöründen, çevreden ve rakiplerinden veri elde etme şekline bağlıdır.
• Web tasarım stratejisini oluşturan varsayımlar, çevrenin belirlilik durumunu da içerir.
• Web projesi için veriler toplandıktan sonra değerlendirilirken, örgüt ve ulusal kültür başarı için belirleyici olur.
• Web tasarım verileri yorumlanıp, sonuç ilişkileri belli olduktan sonra şirket stratejisini belirleyecektir. Bu belirleme yapılırken şirkete ait kültürel veriler hakim olurlar.
• Web sitesinde ve arama motorlarında başarı için alınacak stratejik kararlar, geçmiş uygulamalardan ve genel kabullerden de etkilenirler.


Web Tasarımda İmaj Sahibi Olunmalıdır

Web tasarım; ticaretin yeni yüzü, işletmelerin dijital dünyaya adımlarının ve sonraki süreçlerinin en önemli kavramı haline dönüşmüş durumda. Müthiş derecedeki hızı, sirkülasyonu, kar marjı gibi önemli noktalarda göze çarpan web tasarım; işletmenin yarınlarının olmazsa olmazı niteliğinde. Hal böyle olunca da hemen hemen tüm işletmeler, biran önce bu dünyanın içerisine girme, pastadan küçükte olsa bir pay alma ya da hakimi olmak amacıyla web siteleri yaptırıyorlar. Bu web sayfası hazırlık süreci, tasarımdan  SEO işlemlerine, yazılımdan içeriklere kadar oldukça önemli ve bir o kadar da zorlu aşamalardan geçiyor.



İşletmeniz hangi sektöre hizmet ediyor olursa olsun, isterseniz o sektörde tekel olun; kalıcı olmak için yukarıda yer alan hazırlık sürecinin aynılarını sizlerde yaşayacaksınız. Sektörün en büyükleri, en güçlü ekonomileri dahi burada sayılan adımlardan tecrübe edinmişler, gerçekleştiğini görmüşlerdir. Herhangi bir iş koluna yönelik tek faaliyet gerçekleştiren siz olsanız dahi web tasarıma konu edinmiş her şeyin içerisinde, bahsi geçen aşamalarında tam göbeğinde olacaksınız. Durumun böyle ciddi olmasından kaynaklanan noktalara, bilinmesi gereken mutlak doğrulara ve aslında web tasarımın yapıtaşlarına bir de birNC gözüyle bakalım.

Web Tasarımın Yapıtaşları

Tüm web platformlarında en iyiyi taklit etmeye çalışmak, o ne yapıyorsa aynısını yapmak gibi bir algı vardır. Hatta bu durum ajanslarda, işletmelerde dahi geçerlidir. Dolayısıyla web tasarımdan başlamak üzere her ne yapılacaksa yapılsın imaj sahibi olmak gerekmektedir. Durum böyle olunca da özellikle web tasarımda işler epey zorlaşmaktadır. Yapılabilecek birçok şeyin yapılmış olması, kabul görmüş grafiklerin, içeriklerin yer alması gibi nedenlerden dolayı da işler artık ciddi boyutlara ve zorluklara taşınmış şekildedir. Böylelikle ticaret yapmak, varlığını sürdürmek ve rekabet edebilmek gibi noktalar ciddi ve zorlu yollara çıkmaktadır.



Öznelliğin ve imajın yakalandığı anda da başarı katlanarak ve uzun vadeli etkilerle işletmeleri bulmaktadır. ☛ Web sayfası tasarımı çalışmalarında bu denli uzun vadeli başarı yakalamak da elbette ancak bir stile, farklılığa sahip olmaktan geçmektedir.

"İmaj sahibi olmak için başarılı ajansları tercih edin…"
Web sitesi tasarımı çalışmalarında, yüksek kalitede başarı ve uzun süreli sabit başarı kazanabilmek epey zordur. Bu nedenle imaj sahibi bir web site edinmek, bu konuda özgüveni yüksek ve başarılı işlere imza atmış ajanslar ile çalışmakta önem arz etmektedir. Tüm işletmelerin ve dijital dünyaya adım atacakların bu konuya ekstra dikkat etmeleri, işletmelerinin yarınlarının garantisi web sayfa tasarımlarına profesyonel destek alması gereklidir.


"İmaj, markalaşmanın altın anahtarıdır…"
Web tasarımda, imaj sahibi olabilmek aslında başarıya giden anahtarın altın versiyonudur. İmajı olan web sitesi tasarımları, hem taklitten uzak olduğunu, sektöre yönelik güncelliğin ve profesyonelliğin bulunduğunu kanıtlaması gibi nedenlerden dolayı da işletmelere kar marjında ciddi miktarlarda olumlu geri dönüşler sağlamaktadır.


Özellikle rakiplerle rekabet, sektöre yön vermek, müşteri kitlesini genişletmek, her şeyden önce işletmenin kendi varlığını sürdürebilmesi adına web sayfası tasarımlarının etkileri tartışılamayacak kadar çok olmaktadır. Web sitesinde; içeriksel, grafiksel, yazılımsal ve hitabet olarak dahi özgünlüğü korumak, devamlılığını sağlamak gerekmektedir. Aksi halde işletmenin dijital Dünya’ya adım atması değil; patlamak üzere olan bir bomba gibi algılanmalıdır. Hemen hemen tüm işletmelerin dijital pazara ayak basmaları nedeniyle de artan bu rekabet faktörü, yukarıda bahsedilen zorlu aşamaların belki de 2-3 doz daha fazlasının alınmasına neden olabilmektedir. Zira bütün işletmelerin gözünün olduğu dijital dünya, güçlü olanların ve kendini iyi yansıtabilenlerin kazandığı bir platformdur.